امیرالمومنین در مقام دفاع(3)
 
لوح دل
 
 

 

كسى جز دوازده امام حق خلافت و امامت ندارد
سپس امير المؤمنين عليه السّلام رو به مردم كرد و فرمود: منزلت مرا در ميانتان و آن طور كه مرا مى‏شناسيد به من خبر دهيد، آيا من نزد شما راستگو هستم يا دروغگو؟ گفتند: بلكه صدّيق صدوق‏ «42» هستى. بخدا قسم نه در زمان جاهليّت و نه بعد از اسلام تو را به دروغگوئى نشناخته‏ايم.
حضرت فرمود: قسم به خدايى كه ما اهل بيت را به نبوّت كرامت داد و محمد صلى اللَّه عليه و آله را از ما قرار داد، و بعد از او به ما كرامت فرمود كه ما را امامان مؤمنين قرار داد، از قول پيامبر صلى اللَّه عليه و آله كسى جز ما نمى‏تواند ابلاغ نمايد و امامت و خلافت جز در ما صلاحيّت ندارد، و خداوند با ما اهل بيت براى احدى از مردم نصيب و حقّى در خلافت قرار نداده است.
رسول اللَّه صلى اللَّه عليه و آله خاتم پيامبران است كه بعد از او رسول و نبيّى نيست. خداوند انبياء را تا روز قيامت با پيامبر صلى اللَّه عليه و آله خاتمه داد، و با قرآن كتابها را تا روز قيامت خاتمه داد. ما را بعد از محمّد صلى اللَّه عليه و آله خلفاء در زمين و شاهدان بر مردم قرار داد، و اطاعت ما را در كتابش واجب كرد و ما را با خود و پيامبرش در اطاعت در چند آيه قرآن قرين قرار داد.
خداوند محمد صلى اللَّه عليه و آله را پيامبر و ما را جانشينان بعد از او در ميان خلقش و شاهدان بر خلقش قرار داد، و اطاعت ما را در كتاب منزلش واجب كرد و سپس خداى عز و جل به پيامبرش دستور داد كه اين مطلب را به امتش برساند. او هم طبق دستور خداوند به آنان ابلاغ نمود.
 
كدام سزاوارتر به جانشينى پيامبرند؟!!
(2) كداميك از اين دو «43» سزاوارتر به نشستن در مقام و جاى پيامبرند؟ شما از پيامبر صلى اللَّه عليه و آله‏
______________________________
(42) صديق يعنى كامل در راستگويى، و صدوق يعنى آنكه هميشه راست مى‏گويد.
(43) اشاره حضرت به خودشان و ابو بكر است، چنان كه از دنباله كلام روشن مى‏شود.
 
شنيديد كه وقتى مرا براى ابلاغ سوره برائت فرستاد فرمود: «صلاحيت ندارد از قول من مطلبى را برساند بجز خودم يا كسى كه از خودم باشد». شما را بخدا قسم مى‏دهم آيا اين مطلب را از پيامبر صلى اللَّه عليه و آله شنيديد؟
گفتند: آرى بخدا قسم، ما شهادت مى‏دهيم كه اين مطلب را از پيامبر صلى اللَّه عليه و آله آن هنگام كه تو را براى سوره برائت فرستاد شنيديم.
حضرت فرمود: رفيق شما (ابو بكر) صلاحيت نداشت كه از قول پيامبر صلى اللَّه عليه و آله نوشته‏اى بقدر چهار انگشت را برساند و جز من براى ابلاغ آن صلاحيت پيدا نكرد! كداميك از اين دو سزاوارتر به مقام و جاى اويند؟ آنكه پيامبر صلى اللَّه عليه و آله بخصوص نامبرده كه از اوست يا آن كسى كه بخصوص تعيين شده كه از پيامبر نيست‏؟
التماس دعا
 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان


ورود اعضا:

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 15
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 278
بازدید ماه : 520
بازدید کل : 25223
تعداد مطالب : 73
تعداد نظرات : 42
تعداد آنلاین : 1